פרופ' זליכה: החרם נגד ערוץ 14 לא חוקי

    המהדורה המרכזית 4 Comment on פרופ' זליכה: החרם נגד ערוץ 14 לא חוקי

    בראיון למהדורה המרכזית האשים פרופ' זליכה, מי שהיה החשב הכללי באוצר, את בתי המשפט "שאוכפים את חוקי התחרות בצורה סלקטיבית ומרוקנים אותם מתוכן, בעלי העסקים שומרים על בתי המשפט ובתי המשפט שומרים עליהם בחזרה, אז מי שומר עלינו?"

    צילום: Flash90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החשב הכללי במשרד האוצר לשעבר, פרופ' ירון זליכה אומר, כי העובדה שיש קבוצת ווטסאפ לתיאום בין ראשי המשק – זהו דבר שאינו תקין משפטית. "זהו קרטל של גופים שישפיעו על קניה או אי קניה מנותן שירות, זו עבירה פלילית".

    בראיון למהדורה המרכזית עם איתי גדסי אמר פרופ' זליכה, כי "יש את חוק התחרות האוסר על תיאום או התארגנות של גופים גדולים כדי להגביל את התחרות בשוק. אם הם לא יקנו מאחד מספקי השירות, במקרה הזה ערוץ 14, זה יחזק למשל את מעמדו של ערוץ 12, זה הגבל עסקי, לא חוקי. איפה רשות התחרות שהיתה אמורה לפתוח היום בחקירה פלילית? איפה בית המשפט העליון למשל? הוא משתמש בחוקי התחרות כקרדום לחפור בו. כשמגיעים עסקים קטנים להתלונן על עסקים גדולים הם לא שומעים, לא רואים, מעוותים את החוקים, מרוקנים אותם מכל תוכן, כך הגענו למצב שאנחנו מדינה הכי לא תחרותית במערב, בתי המשפט אוכפים את חוקי התחרות בצורה סלקטיבית, מרוקנים אותם מתוכן, מגינים על הבנקים, היבואנים הבלעדיים והמונופולים, וכך אנחנו המדינה הכי יקרה במערב. בעלי העסקים שומרים על בתי המשפט ובתי המשפט שומרים עליהם, אז מי שומר עלינו?".

    גם לגבי יוקר המחיה העניין דומה, אמר זליכה. "ניקח לדוגמא את המפלגה של סער וגנץ. מי שעומד מאחוריהם זה אלפרד אקירוב. האם אתם חושבים שהם יעזרו להוריד את מחירי הדיור? בוודאי שלא. יש דלת מסתובבת של פקידים וראשי הון.

    אין לראשי המשק מה לחשוש משר האוצר סמוטריץ', הוסיף זליכה. "הוא ישן ולא עושה כלום, לא נשאר כלום כל ההבטחות מלפני הבחירות, אולי שר הכלכלה עושה משהו. בקצב של סמוטריץ' עוד 30 קדנציות ישתנה משהו".

    האזינו

     



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      החרם נגד ערוץ 14מלא רק שאינו חוקי אלא שהוא פשע מלחמה.

    2. 3

      בפעם הבאה אנו חייבים לבחור בזליכה

    3. 2

      אם חברה פרטית מחליטה שלא לפרסם בערוץ מסויים זה עניין שלה בלבד,אף אחד לא יכול להגיד לבעלי חברה פרטית איפה לשפוך את הכסף שלהם

    4. 1

      סליחה אדון זליכה…אל תבלבל את המח..שטראוס היא חברה פרטית ויש לה את כל הזכות להחלין היכן היא תפרסם או לא…